Find lyrics, music & more

Lirik Lagu Farahdhiya - Ku Tak Rela

Lirik Lagu Farahdhiya - Ku Tak Rela


Cinta padamu tiada tandingan
Hidup matiku ini hanyalah untukmu
Aku berdoa agar kau setia
Aku tak rela hati disakiti lagi

Semakin lama kau semakin dingin
Tiada lagi canda gurau sendamu
Apa dosaku kau lupa cintaku
Katakanlah sayang jangan kau bohongi aku kekasih

Ku tak rela hati ini dilukai
Ku tak rela cinta ini dinodai
Ku tak rela engkau curang kepadaku
Ku tak rela engkau jatuh cinta lagi

Ku tak rela hati ini dilukai
Ku tak rela cinta ini dinodai
Ku tak rela engkau curang kepadaku
Ku tak rela engkau jatuh cinta lagi

Ku sedari kini kau bercinta lagi
Ku tak rela engkau ada teman lain
Pilihlah sayang mana satu yang kau mahu
Ku tak rela tak rela dikhianati olehmu


Pilih Lagu Anda Suka:

Lirik Lagu Nombor Satu - Sleeq

Lirik Lagu Nombor Satu - Sleeq




Nak tak nak percaya kau yang nombor satu oh satu oh satu oh
Kau yang nombor satu
Nak tak nak percaya bahwa kau yang nombor satu, nombor satu oh, satu oh
Kau yang nombor satu
Nak tak nak percaya bahwa kau yang..

Tak pernah ku sangka (ka ka)
Tak pernah ku sangka (ka ka)
Kau yang nombor satu (satu satu)
Hanya kau yang di hatiku (tiku tiku)

Tak pernah ku sangka (tak pernah ku sangka)
Tak pernah ku sangka (tak pernah ku sangka)
Kau yang nombor satu (kau yang nombor satu)
Hanya kau yang di hatiku (hanya kau yang di hatiku)

Ow ow ow ow ow
Berapa banyak kali
Kalau untukmu lagu apa pun takkan basi
Padaku engkau perlu bukan kasut tau baju
Bukan jam atau keju, tapi sebentuk cincin hanya satu
Kau perlu hanya satu dah cukup
Kasihku dah cukup untuk selama (wow)
Selamanya beria punya dipinta dengan selamba (wow)
Selamanya ku lindungi dari yang minta kena tampar (wow)
Janji kau akan hidup lebih bermakna dari Prada
Hanya baik diambil
Dengar dengan teliti pinjam telinga Nabil (wow)

Segalanya yang ku suka engkau ada (wow wow)
Segalanya yang ku suka engkau ada

Kau buat aku tersenyum saja
Jatuh cinta saja
Macam lah perkara biasa
Kata-kata manis saja
Tak boleh blah
Tapi apa yang aku tak pernah

Tak pernah ku sangka (ka ka)
Tak pernah ku sangka (ka ka)
Kau yang nombor satu (satu satu)
Hanya kau yang di hatiku (tiku tiku)

Tak pernah ku sangka (tak pernah ku sangka)
Tak pernah ku sangka (tak pernah ku sangka)
Kau yang nombor satu (kau yang nombor satu)
Hanya kau yang di hatiku (hanya kau yang di hatiku)

Satu oh satu oh
Kau yang nombor satu
Nak tak nak percaya bahwa kau yang nombor satu, nombor satu oh, satu oh
Kau yang nombor satu
Nak tak nak percaya bahwa kau yang..

Kau buat aku tersenyum saja
Jatuh cinta saja
Macam lah perkara biasa
Kata-kata manis saja
Tak boleh blah
Tapi apa yang aku tak pernah ah

Tiada sesiapa yang boleh jadi penggantimu
Kerana kau telah memiliki hatiku
Segalanya bersamamu
Ku nyanyikan lagu untukmu, hanya kamu

Tak pernah ku sangka
Tak pernah ku sangka
Kau yang nombor satu
Hanya kau yang di hatiku oh no

Tak pernah ku sangka (tak pernah ku sangka)
Tak pernah ku sangka (tak pernah ku sangka)
Kau yang nombor satu (kau yang nombor satu)
Hanya kau yang di hatiku (hanya kau yang di hatiku)
Tak pernah ku sangka (ka ka)
Tak pernah ku sangka (ka ka)
Kau yang nombor satu (satu satu)
Hanya kau yang di hatiku (tiku tiku)

Tak pernah ku sangka (tak pernah ku sangka)
Tak pernah ku sangka (tak pernah ku sangka)
Kau yang nombor satu (kau yang nombor satu)
Hanya kau yang di hatiku (hanya kau yang di hatiku)

Pilih Lagu Anda Suka:

Lirik Lagu Pilihan Sejati -Aisyah AF3

Lirik Lagu  Pilihan Sejati -Aisyah AF3



Memanglah diantara kita tiada yang sempurna
Namun bagiku diantara semua kaulah sinarnya
Memang hanya Tuhan tahu segala
Takdir dan ketentuan terus menyala

Kasih kau tak mengerti
Diri ini lebih baik darinya yang kau inginkan
Aku janji
Hidup ini hanya sekali
Jadikanlah aku ini cinta yang paling sejati
Hingga akhir

Pernahkah kau terbayang aku dan kamu
Menempuhi segalanya bersama tanpa rasa jemu
Bila kau terjatuh ku kan menyambut
Cinta yang terutuh kita bina

Kasih kau tak mengerti
Diri ini lebih baik darinya yang kau inginkan
Aku janji

Wahai kasih kau tak mengerti
Diri ini lebih baik darinya yang kau inginkan
Aku janji
Hidup ini hanya sekali
Jadikanlah aku ini cinta yang paling sejati
Sehingga akhir nanti

Cinta yang paling sejati


Pilih Lagu Anda Suka:

Lirik Lagu Marry Me – Mark Adam

Lirik Lagu Marry Me – Mark Adam

Bila sendiri
Ku nyanyikan lagu ini untuk mu

Ku tulis nama mu di pintu
Ku ukir nama mu di atas jalanan
Meski un kita berbeza
Ada sesuatu yang perlu ku jelaskan

I love you, i love you
Ku mencintai mu
Marry me, marry me
Sudikah kau menjadi isteri

Renung di dalam mata ku
Diri mu mengisi setiap penjuru
Tiada lain hanya kamu
Ku pasti engkau tahu apa mahu ku

I love you, i love you
Ku mencintai mu
Marry me, marry me
Sudikah kau menjadi isteri

Aku percaya kita akan bersama

I love you, i love you
Ku mencintai mu
Marry me, marry me
Sudikah kau menjadi isteri

Marry me, marry me
Sudikah kau menjadi isteri

Marry me, marry me
Sudikah kau menjadi isteri

Lirik Lagu Marry Me – Mark Adam


Pilih Lagu Anda Suka:

Lirik Lagu Linangan Terakhir - Forteen

Lirik Lagu Linangan Terakhir - Forteen


Khabarnya, khabarnya kau dah jumpa
Pengganti teman hidup
Mungkin dialah bahagia mu
Semoga, semoga dia memberi secebis lebih hati
Dari segala yang ku mampu

Sebenarnya sejak detik berpisah
Ku damba rujuk semula
Mungkin tiba masa untuk ku sedar

Tak guna lagi aku berduka
Cinta yang mati takkan hidup semula
Tak guna lagi aku merintih
Jadikan titisan ini linangan terakhir

Cukuplah, cukuplah ku merindu
Orang yang sudah jauh meninggalkan hati berpaut
Ku coba, ku coba bunuh semua sisa cinta bernyawa
Di halaman hati yang keruh

Sebenarnya sejak detik berpisah
Ku damba rujuk semula
Mungkin tiba masa untuk ku sedar

Tak guna lagi aku berduka
Cinta yang mati takkan hidup semula
Tak guna lagi aku merintih
Jadikan titisan ini linangan terakhir

Aku harus tabah membina semula
Harapan yang musnah
Doakanlah agar diri ku ketemu setanding diri mu

Tak guna lagi aku berduka
Cinta yang mati takkan hidup semula
Tak guna lagi aku merintih
Jadikan titisan ini linangan terakhir

Yang paling terakhir
Jadikan titisan ini linangan terakhir

Pilih Lagu Anda Suka:

Lirik Lagu Satu Cerita – Hafiz Suip

Lirik Lagu Satu Cerita – Hafiz Suip


Apakah itu cinta jika kau tak bersamaku
Dalam perjalanan mendatang
Untuk menghadapi cabaran cabaran dan cabaran
Memang perlu engkau tahu
Yang diri ini tak menentu
Kerna aku bukan hanya untukmu
Untuk terus kau miliki miliki miliki
Aku hanyalah insan biasa
Yang selalu rasa
Ingin bersama pada semua
Yang bisa ku kasihi
Untuk bersama ke mana saja
Mencari kedamaian
Agar dapat ku merasa
Hidup serupa
Memiliki cerita
Cerita kisahku
Aku hanyalah insan biasa
Yang selalu rasa
Ingin bersama pada semua
Yang bisa ku kasihi
Untuk bersama ke mana saja
Mencari kedamaian
Agar dapat ku merasa
Hidup serupa
Bila terasa diriku dekat
Sebenarnya aku tiada
Tapi bila kau rindu
Ku merasakan derita itu


Pilih Lagu Anda Suka:

Lirik Lagu Setiap Hari - Alif Satar

Lirik Lagu Setiap Hari - Alif Satar


Semusim bersamamu
Sungguh membuat ku jatuh
Jatuh cinta lagi dan lagi dan lagi

Semusim bersamamu
Sungguh membuat ku jatuh
Jatuh cinta lagi dan lagi dan lagi

Setiap hari ku mengagumi kecantikan tak terperi
Setiap hari ku merindukan lembut senyuman
Dan tatapan yang selalu

Damaikan hati, setiap hari
Damaikan hati, setiap hari

Semusim bersamamu
Sungguh membuat ku jatuh
Jatuh cinta lagi dan lagi dan lagi dan lagi

Setiap hari ku jatuh hati padamu seorang diri
Setiap hari ku jatuh cinta padamu seorang saja
Setiap hari ku mengagumi kecantikan tak terperi
Setiap hari ku merindukan lembut senyuman
Dan tatapan yang selalu

Damaikan hati, setiap hari
Damaikan hati, setiap hari

Keranamu diriku sungguh merasa
Menjadi sebenarnya lelaki
Yang mampu menjagamu
Sampai nafasku nanti berhenti

Semusim bersamamu
Sungguh membuat ku jatuh
Jatuh cinta lagi dan lagi dan lagi

Pilih Lagu Anda Suka:

Lirik Lagu Dia -Nomad

Lirik Lagu Dia -Nomad



Bertemu denganmu
Lirikan manjamu
Menawan tingkahmu
Dirinya terasa indah
Dengar kisahmu
Melayan mahumu
Bisikan jujurmu kepadaku

Lantas ku terima keikhlasanmu
Untuk mendekati aku
Untuk menjadi temanku
Tak sangka aku ditawan olehmu
Dan setiap waktu itu
Kau hadir dalam mimpi ku
Bak bidadari di hatiku

Indahnya ku rasa dua jiwa bersatu cinta
Dan semua terjadi karena dia dia dia
Sememangnya aku mengimpikan sebuah cinta
Menghargai kamu sepanjang hayatku

Lantas ku terima keikhlasanmu
Untuk mendekati aku
Bak bidadari di hatiku

Indahnya ku rasa dua jiwa bersatu cinta
Dan semua terjadi karena dia dia dia
Sememangnya aku mengimpikan sebuah cinta
Menghargai kamu sepanjang hayatku

Dan semua terjadi karena dia dia dia
Sememangnya aku mengimpikan sebuah cinta
Menghargai kamu sepanjang hayatku
Menghargai kamu sepanjang hayatku

Pilih Lagu Anda Suka:

Lirik Lagu GST Malaysia

Lirik Lagu GST Malaysia


Dari dulu sehingga kini
Kita gigih berusaha
Sumbangan bakti yang kecil
Nilai tinggi tak terhingga

Dari kita rakyat Malaysia
Bergandingan berusaha
Susah dan senang bersama
Untuk kita kekal unggul

Korus
Cukai barangan dan perkhidmatan
GST
Cukai yang berubah wajah
GST
Wujud di merata dunia
Kini di Malaysia
GST GST
Menjana ekonomi negara
Untuk semua

Mari kita laksanakannya
Kerjasama bina negara
GST pasti saksama
Membangun dan maju bersama

Ulang Korus

Lirik Lagu Dengarlah - Hazama

Lirik Lagu Dengarlah - Hazama


Titisan hujan membasahi pipi
air matamu turut menemani
berderai jatuh ke bumi

Untung terbang dengan kau di sisi
melintas awan menuju pelangi
sayangnya jatuh ke bumi

Andai dapatku undurkan waktu
takkanku pupuskan cintaku

Kembalilah..kembalilah
bersamaku kekasih
damailah..damailah
laguku dihatimu

Oh dengarlah..oh dengarlah
oh dengarlah..la..la..laguku

Biarku utuskan segala rindu
agar hatimu dapat merasakan
suara hatiku memanggilmu

Andai dapatku undurkan waktu
biar kita mula semula

Kembalilah..kembalilah
bersamaku kekasih
damailah..damailah
laguku dihatimu

Kembalilah..kembalilah
bersamaku kekasih
damailah..damailah
laguku dihatimu

oh dengarlah..oh dengarlah
oh dengarlah..la..la..laguku
oh dengarlah..oh dengarlah
oh dengarlah..la..la..laguku

dengarlah..dengarlah..

Pilih Lagu Anda Suka:

Lirik Lagu Terima Kasih Cinta – Tasha Manshahar ft RJ

Lirik Lagu Terima Kasih Cinta – Tasha Manshahar ft RJ


Bisikan rindu memanggil namaku
Dirikan coretan merebahkan naluri hatiku

Usah bimbang tentang aku
Ku selalu di sisimu
Hapuskan rasa ragumu
Ku cuma ada kamu

Tenang rasa hati
Pabila engkau muncul lagi

Terima kasih cinta
Kau buat ku bahagia
Tanpa jemu dan lelah

Terima kasih cinta
Pintaku satu saja
Jangan pernah berubah

Hanya kamu satu saja
Tiada yang kedua
Di mana pun engkau berada
Di sini masih cinta

Tenang rasa hati
Pabila engkau muncul lagi

Terima kasih cinta
Kau buat ku bahagia
Tanpa jemu dan lelah

Terima kasih cinta
Pintaku satu saja
Jangan pernah berubah

Cinta, anugerah Maha Esa
Kita corak, kita gubah, kita dirikan
Seperti impian yang kita kejari
Semoga bersama hingga ke akhir nanti
Terima kasih cinta, kita kan bersama
Terima kasih cinta, buat selamanya
Seperti impian yang kita kejari
Semoga kita bersama hingga ke akhir nanti

Tenang rasa hati
Pabila engkau muncul lagi

Terima kasih cinta
Kau buat ku bahagia
Tanpa jemu dan lelah

Terima kasih cinta
Pintaku satu saja
Jangan pernah berubah

Lirik Lagu Biar Saja – De Meises

Lirik Lagu Biar Saja – De Meises


Entah angin apa yang telah membuatmu
Tiba-tiba saja membenciku
Bagaimana lagi ku pahami kamu
Tak cukupkah pengorbananku

Dan memang terkadang kamu membingungkan
Kemarin katanya sayang, hari ini hilang

Biar saja cinta pergi sekali ini
Biar saja nanti pun datang lagi
Biar saja tanpa rindu sekali ini
Biar saja sementara sendiri

Entah angin apa yang telah membuatmu
Tiba-tiba saja membenciku
Bagaimana lagi ku pahami kamu
Tak cukupkah pengorbananku

Dan memang terkadang kamu membingungkan
Kemarin katanya sayang, hari ini hilang

Biar saja tanpa cinta sekali ini
Biar saja nanti pun datang lagi
Biar saja tanpa rindu sekali ini
Biar saja sementara sendiri

Biar saja tanpa cinta sekali ini
Biar saja nanti pun datang lagi
Biar saja tanpa rindu sekali ini
Biar saja sementara sendiri

Biar saja [4x]
Biar saja sementara sendiri

Lirik Lagu Andai Hatiku Bersuara – Chomel ft Rya Rahman

Lirik Lagu Andai Hatiku Bersuara – Chomel ft Rya Rahman


Oh Tuhan, berikanlah aku,
Kekuatan menempuhi dugaanMu,
Aku percaya ada hikmahnya,
Di setiap dugaan yang ku terima.

Andainya hatiku bersuara,
Pastinya ia akan berkata,
Cukuplah sayang aku tidak berdaya,
Mengharungi segala sengsara.

Berapa kali harus aku terluka,
Barulah kan ku sedar,
Cintaku tidak layak untuk dirinya,
Mengapa masih aku setia disisinya,
Tidak ku mengerti, tidak ku fahami.

Seperti insan biasa ku ingin bahagia,
Menyintai dan dicintai tiada duanya,
Andai terlampau permintaanku ini,
Maafkanlah kasih.

Berapa kali harus aku terluka,
Barulah kan ku sedar,
Cintaku tidak layak untuk dirinya,
Mengapa masih aku setia disisinya,
Tidak ku mengerti, tidak ku fahami.

Seperti insan biasa ku ingin bahagia,
Menyintai dan dicintai tiada duanya,
Andai terlampau permintaanku ini,
Maafkanlah kasih.

Andai terlampau permintaanku ini,
Maafkanlah kasih.

Oh Tuhan, berikanlah aku,
Kekuatan menempuhi dugaanMu,
Aku percaya ada hikmahnya,
Di setiap dugaan yang ku terima.

Lirik Lagu Wanita Terbahagia – Bunga Citra Lestari

Lirik Lagu Wanita Terbahagia – Bunga Citra Lestari


Jujur ku mengakui
Pantas ku beri
Seribu pujian buat kamu

Jauh di dalam hati
Selalu ku rasa
Bersyukur aku mengenangmu
Kerna cinta dari kamu
Jadikan aku
Wanita terbahagia di dunia

Bersama kamu
Ku jadi tahu
Artinya waktu
lebih berharga dari harta di dunia

Bersama kamu
Ku rasa jauh
Lebih mengerti
Arti cinta tanpa harus mengucapkan cinta

Kamu ku yakin tahu
Ku yakin sama
Tujuanmu dengan tujuanku

Jauh di dalam hati
Selalu ku rasa
Bersyukur aku mengenangmu
Kerna cinta dari kamu
Jadikan aku
Wanita terbahagia di dunia

Bersama kamu
Ku jadi tahu
Artinya waktu
Lebih berharga dari harta di dunia

Bersama kamu
Ku rasa jauh
Lebih mengerti
Arti cinta tanpa harus mengucapkan cinta

Bersama kamu
Ku jadi tahu
Artinya waktu
Lebih berharga dari harta di dunia

Bersama kamu
Ku rasa jauh
Lebih mengerti
Arti cinta tanpa harus mengucapkan cinta

Bersama kamu
Ku rasa jauh
Lebih mengerti
Arti cinta tanpa harus mengucapkan cinta

Lagu Terbaru Melayu April 2015

Senarai Lagu Terbaru Melayu April 2015:



    Pilihan Ekstra:


    Pilihan Tambahan:

     

    Pilihan Senarai Lagu Baru, Terbaru, Popular  2016:

     

    Pilihan Lagu Baru Artis Popular A-Z


    Pilihan Ekstra:


    Lirik Lagu Terhakis -Aweera (OST Nasuha)


    Lirik Lagu Terhakis -Aweera (OST Nasuha)


    Kasih benarkan ku untuk menjelaskan
    Segala apa yang terpendam
    Di dalam hatiku ini

    Sungguh pun kau tak pernah untuk merasainya
    Malah kau tak pernah menghiraukan
    Tentang perasaan hatiku

    Terhakis sudah semuanya
    Yang telah kita bina oh bersama
    Pedihnya hatiku pernahkah kau terasa sakitnya

    Sungguh pun kau tak pernah untuk merasainya
    Malah kau tak hirau

    Terhakis sudah segalanya
    Ceritera cinta kau dan aku
    Oh perit menyerang menyelubungi oh duniaku

    Cukuplah jiwaku tersentak biarkanku pergi
    Seandainya takdir berputik kembali cinta kan bersemi

    Terhakis sudah semuanya
    Yang telah kita bina oh bersama
    Pedihnya hatiku pernahkah kau terasa sakitnya

    Terhakis sudah segalanya
    Ceritera cinta kau dan aku
    Oh perit menyerang menyelubungi oh duniaku

    Pilihan Popular:


    Pilihan Berkaitan:
     
     

    Sinopsis, OST Eksperimen Cinta (Dahlia TV3)

    Sinopsis Eksperimen Cinta


    Sinopsis: Drama Eksperimen Cinta menyorot kisah seorang lelaki ego dan kaya yang melamar seorang gadis semata-mata hanya untuk membuat eksperimen mengenai cinta.

    Bagi menunjukkan yang dia juga boleh hidup bahagia terutama kepada kembarnya Tengku Andrean yang telah merampas kekasihnya, Seri, Tengku Aaron mengahwini seorang gadis bernama Damia bagi mengaburi mata semua orang. 
    Mampukah perkahwinan sedemikian berkekalan? Saksikannya dalam drama terbaru TV3 yang berjudul Eksperimen Cinta.

    OST Eksperimen Cinta (Dahlia TV3) (KLIK SINI)

     
    JUDUL : EKSPERIMEN CINTA

    GENRE : Komedi / Romantik

    EPISOD : -

    TARIKH MULA : 11 April 2015 

    WAKTU: (Sabtu & Ahad - 7.00pm)

    SLOT:Dahlia TV3

    SKRIP : Mufid Shuhaimi

    NOVELIS : Anjell

    PENGARAH : Emi Suffian Sabhe

    TERBITAN : Zeel Production

    PELAKON : Fahrin Ahmad, Izreen Azminda, Sherry Ibrahim, Ammar Alfian Aziz, Mira Filzah, Faye Kusairi, Mimi Lana, Ryiena Ismail, Mei Fenlim, Amyza Aznan, Kyra Wardina


    PELAKON:

    • Fahrin Ahmad sebagai Tengku Aaron
    • Izreen Azminda sebagai Damia Farisha
    • Ammar Alfian Aziz sebagai Adam Haris
    • Mira Filzah sebagai Suraya
    • Faye Kusairi sebagai Salmi
    • Mimi Lana sebagai Mellisa
    • Ryiena Ismail sebagai Nana
    • Sherry Ibrahim as Seri
    • Mei Fenlim as Lucy


    Pilihan Berkaitan:


    Pilihan Lain Yang Menarik:



    tags:OST Eksperimen Cinta (Dahlia TV3), lagu tema eksperimen cinta, sinopsis eksperimen cinta

    Lirik Lagu Mana Mungkin – Black

    Lirik Lagu Mana Mungkin – Black


    Mana mungkin ku terima
    Bila kau menyintai yang lain
    Mungkin engkau sukar menentukannya
    Adakah diriku atau kekasihmu

    Mana akhirnya cintaku ini
    Adakah ia bermakna ataupun suratan takdir
    Mungkin inilah janji si dia pada diri ini
    Yang akan mengerti semua

    Mana mungkin aku ini
    Meneruskan memendam kecewa
    Usah kita teruskan percintaan
    Kembalikan aku pada ketenangan

    Tak usah kau mengerti
    Tak perlu kau sedari
    Kerana engkau tahu jawapan sebenar

    Mana akhirnya cintaku ini
    Adakah ia bermakna ataupun suratan takdir
    Mungkin inilah janji si dia pada diri ini
    Yang akan mengerti semua

    Mana akhirnya cintaku ini
    Adakah ia bermakna ataupun suratan takdir
    Mungkin inilah janji si dia pada diri ini
    Yang akan mengerti yang akan mengetahui semua


    Pilihan Popular:


    Pilihan Berkaitan:

    Lirik Lagu Bawah 3000 -SSK feat Faizal Tahir

    Lirik Lagu Bawah 3000 -SSK feat Faizal Tahir


    Berat mata tapi tak ringan-ringan
    Muat mulut belum sempat nak simpan
    Duit minyak dan tol berkepul-kepul
    Aku kejar kertas macam orang tak betul
    Wajahku melabur sambil ku beratur
    Dipinggir pinggan hanya makan yang teratur
    Piramid hidup aku akur dengan catur
    Mainan raja tapi askar yang diatur
    Mengapakah nasib beribukan peluang
    Beratus yang pergi beribu yang pulang
    Impianku tinggi nak cari sekupang
    Hidupku penuh, penuh penuh dengan hutang
    Pencarian dalam pendakian bukan isu
    Kalah dalam perang jangan macam tertipu
    Dalam rumah atas kertas hanya kat situ
    Masih bawah tangga masih bawah 3000

    Yang ku ada untuk sementara
    Melawan arus masa demi terus mara gagah melangkah
    Yang kurasa kebas merata
    Bergelut mengatur hidupku

    Tujuh balas sebelas seribu satu dulang
    Belum wang hantaran baik jadi bujang senang
    Raja sehari tanggung bertahun hutang
    Bukan soal adat tapi takut mulut orang
    Bila barang naik huh bini merengek
    Bukan miskin bandar ramai dah sengkek
    Akal tak boleh cetek tinggal kat Pantai Dalam
    Kerja kerja kerja sampai lewat malam
    Kalau ditebuk dah tak ada guna
    Kredit kad pulak hanya mampu bayar bunga
    Harga air di Pelita macam minyak pelita
    Tak dapat jawapan jualkan saja
    Dulu belanja tak fikir sekarang kena ke fikir
    Mulut asyik mengeluh jarang sekali berzikir
    Ukur baju di badan nak lebih dari itu
    Boleh jadi tiga suku bila bawah 3000

    Membujur lalu melintang patah hidupku diratah
    Pencarian dalam pendakian bukan isu
    Kalah dalam perang jangan macam tertipu
    Siapa, di mana suara yang membela
    Yang ku ada untuk sementara (masih bawah 3000)
    Yang diberi bukan selalu yang dipilih terus mencari
    Yang kurasa kebas merata (masih bawah 3000)
    Bergelut mengatur hidupku
    Dan bagaimana yang di bawahnya
    Hidup penuh dengan kemungkinan
    Dan sampai bila mahu ditanya
    Terpulang sebelum pulang untuk ditentukan
    Dan bagaimana yang di bawahku
    Yang di bawahku sesat entah ke mana
    Dan sampai bila mahu ditunggu

    Dan bagaimana
    Cari jalan bukan alasan
    Cari jalan bukan alasan
    Cari jalan bukan alasan

    Bukan alasan
    Cari jalan bukan alasan
    Cari jalan bukan alasan
    Cari jalan bukan alasan

    Bukan alasan
    Yang ku ada untuk sementara
    Melawan arus masa demi terus mara gagah melangkah
    Yang kurasa kebas merata
    Bergelut mengatur hidupku

    Bertahan
    Bertahan aku
    Berjalan
    Berjalan terus

    Pilihan Berkaitan:

    Lirik Lagu Biarkanlah -Drama Band

    Lirik Lagu Biarkanlah -Drama Band


    Semua pernah tercipta
    Seakan terhapus sudah segala
    Tak mampu ku kembali
    Biarkan saja berakhir di sini

    Biar patah hatiku
    Biarkanlah
    Aku pergi demi hidupmu

    Biar hancur harapku
    Lepaskanlah
    Aku pergi demi bahgiamu

    Semua janji terbina
    Seakan sudah tiada bermakna
    Tak mampu ku kembali
    Biarkan saja berakhir di sini

    Biar patah hatiku
    Biarkanlah
    Aku pergi demi hidupmu

    Biar hancur harapku
    Lepaskanlah
    Aku pergi demi bahgiamu

    Selagi kita masih bersama
    Semakin ku terluka

    Biar patah hatiku
    Biarkanlah
    Aku pergi demi hidupmu

    Biar patah hatiku
    Biarkanlah
    Aku pergi demi hidupmu

    Biar hancur harapku
    Lepaskanlah semuanya
    Aku pergi demi bahgiamu
    Aku pergi demi bahgiamu
    Aku pergi demi bahgiamu

    Pilihan Popular:


    Pilihan Berkaitan:

    Lirik Lagu Potret – Akim & The Magistrate

     OST Dia Isteri Luar Biasa

     

    Drama yang akan mengisi slot Akasia TV3 dengan judul 'Dia Isteri Luar Biasa' merupakan nukilan novel karya Umie Nadzimah . Sebelum ini karya beliau pernah muncul di slot Akasia melalui drama bersiri 'Kerana Terpaksa Aku Relakan'. Pasangan kekasih untuk drama ini dibintangi oleh Shukri Yahaya dan Nur Fathia. Turut dibantu oleh pelakon-pelakon hebat seperti Keith Foo, Uqasha Senrose, Elizad Sharifuddin dan ramai lagi. Drama ini akan mula bersiaran bermula 18 Mei 2015, pada setiap hari Isnin hingga Khamis jam 6.55 petang di TV3.

    JUDUL : DIA ISTERI LUAR BIASA
    EPISOD : 28 episod
    TARIKH : 18 Mei 2015 (Isnin-Khamis, 6.55petang)
    SIARAN : Slot Akasia TV3
    NOVELIS : Umie Nadzimah
    PENGARAH : Jamal Khan (Khan Mancung)
    TERBITAN : Pena Creative Pictures Sdn Bhd
    PELAKON : Shukri Yahaya, Fathia Latiff, Keith Foo, Elizad Sharifuddin, Nonny Nadirah, Uqasha Senrose, Ardell Aryana, Ziela Jalil, Syatilla Melvin, Raja Farah, Afiq Muiz, Leez Rosli, Alexx Yanz, Lia Asmizza, Azza Elite , Supyan kepoh, Liza Abdullah, Nurul Aini, Shah Rezza

    WATAK PELAKON
    Shukri Yahaya sebagai RadenAmzar
    Nur Fathia Abdul Latiff sebagai Dewi Yusra
    Keith Foo sebagai CikKem
    Nonny Nadirah ebagai Eda
    Uqasha Senrose sebagai Dr Akma
    Ardell Aryana sebagai Nora
    Elizad Sharifuddin sebagai Kaklong Zaharah
    Ziela Jalil sebagai Umi Sakinah
    Syatilla Melvin sebagai Razita
    Raja Farah sebagai Dr Adibah
    Afiq Muiz sebagai Dr Rizwan
    Leez Rosli sebagai Fatiha
    Alexx Yanz sebagai Shahriman
    Lia Asmizza sebagai Aisyah
    Azza Elite sebagai Adawiyah

    SINOPSIS DIA ISTERI LUAR BIASA

    Kisah ini menyingkap kehidupan Dewi Yusra (Fathia) yang mencari suami sekadar untuk mendapatkan anak. Dewi tidak percaya terhadap lelaki, kebencian Dewi terhadap lelaki terjadi akibat peristiwa silam yang masih menghantui dirinya apabila, ibunya menjadi mangsa kekejaman bapanya sendiri. Bagi Dewi dia mampu hidup tanpa cinta dari seorang lelaki, tetapi apabila Dewi perlu menjaga anak sahabat baiknya, Eda (Nonny Nadhirah) yang bernama Nina, terdetik di hati Dewi untuk memiliki zuriat.

    Enggan berkahwin, Dewi cuba untuk mendapatkan perkhidmatan kaedah IVF dan GTF dari klinik pakar perbidanan namun ditolak kerana menyalahi undang-undang dan juga agama. Lalu tercetus satu idea apabila Dewi meminta pertolongan daripada sahabat baiknya, Cik Kem atau Kamrul (Keith Foo) untuk mencari calon suami sementaranya. Kesemua calon suami yang diaturkan Cik Kem tidak menepati citarasa Dewi. Cik Kem, walaupun lembut turut menyimpan sedikit perasaan sayang kepada Dewi, tidak ketinggalan menawarkan diri untuk menjadi suami sementara Dewi tapi ditolak oleh Dewi.

    Muncul Dr. Raden Amzar (Shukri Yahaya), seorang pensyarah dalam satu insiden yang tidak disengajakan di Heathrow, ketika penerbangan pulang dari London ke Kuala Lumpur. Raden Amzar sebenarnya menyukai Dewi walaupun Dewi bukanlah wanita sempurna yang dicari tetapi dia yakin dia boleh membimbing Dewi. Dewi merancang sesuatu agar Raden Amzar dapat menjadi suami sementaranya. 

    Pada satu hari Dewi dan Raden Amzar ditangkap khalwat. Mereka kemudiannya bernikah secara rahsia tanpa pengetahuan keluarga Raden Amzar.

    Adakah pendirian Dewi terhadap lelaki mampu diubah dan wujudkah rasa cinta dengan perkahwinan ini? Bagaimana pula penerimaan keluarga Raden Amzar terhadap Dewi?


    LAGU TEMA / OST
    Tajuk Lagu: Potret
    Artis : Akim And TheMagistrate


    Lirik Lagu Potret – Akim & The Magistrate


    Terangi malamku dengan syiar indahmu
    Menenun kasih dalam sepi yang terasing
    Saat kau pergi lemasku bila tiadamu

    Jauh terbawa lukisan hatimu
    Hilang mencari di mana kau pergi
    Tinggal aku menahan luka ini
    Sampai harusku pergi

    Engkau bagaikan bintang-bintang di angkasa
    Hanya mampu melihat kamu yang terbiar
    Walaupun sakit walaupun pedih tak berdaya

    Berjalan tenang menghampiri persisiran
    Melakar namamu di sisi pasir pantai
    Pastinya hilang tidak rasaku kepadamu

    Jauh terbawa lukisan hatimu
    Hilang mencari di mana kau pergi
    Tinggal aku menahan luka ini
    Sampai harusku pergi

    Jauh terbawa lukisan hatimu
    Warna pelangi hiasan terindah
    Hati ini tak akan terbahagi
    Sampai harusku pergi

    Menuju aku kepadamu jadi satu
    Meraih kasih kita


    Jauh terbawa lukisan hatimu
    Hilang mencari di mana kau pergi
    Tinggal aku menahan luka ini
    Sampai harus ku pergi

    Jauh terbawa lukisan hatimu
    Warna pelangi hiasan terindah
    Hati ini tak akan terbahagi
    Sampai harusku pergi

    Jauh terbawa lukisan hatimu
    Warna pelangi hiasan terindah
    Hati ini tak akan terbahagi
    Sampai harusku pergi
    Pilihan Ekstra:

    SUKA POST/LAGU Ini...? Jom Kongsi dengan rakan sekarang:)







    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    POS TERBARU SEKARANG!